Translate

2012. szeptember 10., hétfő

Mirena - használd, ha mered!?


Nos, kb most 3 éve jöttem vissza dolgozni. Azelőtt pár hónappal kezdődtek a mindenféle panaszaim, amire mindig valami más dolgot akartam ráhúzni, és nem azt, hogy bennem van ez a rohadt spirál.
2009 januárja óta van bennem, tehát bő 3,5 éve. NEm is sorolom fel csak úgy, hogy miket produkálok mióta hordom, lássuk az alábbi tájékoztatót a Mirena hazsnálati útmutatójából. Ami nekem jelentkezett, azt vadul kiemelem, és átkozom a napot, mikor úgy döntöttem, hogy ez nekem kell.

"LEHETSÉGES MELLÉKHATÁSOK
Mint minden gyógyszer, így a Mirena is okozhat mellékhatásokat, amelyek azonban nem mindenkinél jelentkeznek.
A többi pontban (pl. 2. pont, "Tudnivalók a Mirena alkalmazása előtt") felsorolt lehetséges mellékhatásokon túl gyakoriság alapján soroltuk fel a lehetséges mellékhatásokat:
Nagyon gyakori: 100 betegből 10 vagy ennél több betegnél jelentkeznek:
Méh- vagy hüvelyi vérzés, beleértve a pecsételő vérzést, ritka vérzést (oligomenorrhea), és a vérzés hiányát (amenorrhea) is.
Jóindulatú petefészek ciszták ("Megnagyobbodott tüszők")
Gyakori: 100 betegből 1-10 betegnél jelentkeznek:
Depressziós hangulat
Idegesség
Csökkent nemi vágy
- Fejfájás
Hasi fájdalom
Hányinger (émelygés)
- Akne
- Hátfájás
Kismedencei fájdalom

Fájdalmas menstruáció (diszmenorrhea)
Hüvelyi váladékozás
A külső nemi szervek vagy a hüvely gyulladása (vulvovaginitis)
Emlőérzékenység
- Emlőfájdalom
- A méhen belüli fogamzásgátló eszköz kimozdulása
- Testsúlynövekedés
Nem gyakori: 1000 betegből 1-10 betegnél jelentkeznek:
- Hangulatváltozás
- Migrén
Puffadás
Túlzott szőrnövekedés (hirzutizmus)
Hajhullás

Súlyos viszketés (pruritusz)
Ekcéma (a bőr gyulladása)
- Kismedencei gyulladásos betegség (a méhnyak feletti nemi szervek gyulladása)
Méhnyálkahártya-gyulladás (endometritisz)
A méhnyak gyulladása (Cervicitis/ Papanicolaou-kenet normál, P-2 stádium)
- Duzzanat (ödéma)
Ritka: 10 000 betegből 1-10 betegnél jelentkeznek:
Bőrkiütés
Csalánkiütés (urtikária)
- Méhátlyukadás
Egyéb jelentett mellékhatások
Ha terhes lesz a Mirena alkalmazása alatt, fennáll a lehetősége, hogy a terhesség méhen kívül jön létre ("A méhen kívüli terhesség").
Ezen kívül jelentettek emlőrákos eseteket (a gyakoriság nem ismert).
Ha bármely mellékhatás súlyossá válik, vagy ha a betegtájékoztatóban felsorolt mellékhatásokon kívül egyéb tünetet észlel, kérjük, értesítse orvosát vagy gyógyszerészét".

 ...nem kell hozzáfűzni sokat.

Találtam magyar és angol nyelvű fórumokat is, ahol "éltetik" a Mirena-t, aminek emberileg nem kell/szabad örülni, azonban annak igen, hogy nem én vagyok dilis, és nemcsak beképzelem ezeket a dolgokat. 

Ami nincs ebben a listában, de merem hozzátenni, hogy a Mirena felhelyezése után kb 2 hónappal volt 3 durva hetem, mikor elmentem a szívdokihoz, hogy én biztos meghalok. Eredmény: pánikbetegség valószínűleg. Betudtam annak, hogy szangvinikus alkat vagyok, hogy régóta vagyok otthon a skacokkal, hogy nem rózsaszín tejfel a párkapcsolatom, hogy nemsokára vissza kell állni dolgozni, hogy mindig valami anyagi nehézkedés szakad ránk stb st. Az eszembe sem jutott, hogy a nemkelltöbbébébi projekt lehet az oka. Az angol fórumon láttam említést tenni arról, hogy panic attack stb stb., és meg vagyok arról győződve, hogy nálam sem véletlen alakult így.
Az, hogy kideríthetetlen hasi fájdalmaim vannak vagy 3 éve már csak megfejeli ezt az egészet. Ja, és az allergiát még nem is említettem... Kivetetem és meglátjuk, mi lesz.

Kerestem a dokinőmet, de csak októberben fog megint dolgozni, addig meg rágom a körmöm, mert olyan érzés minden egyes nap, mióta elhatároztam magam, hogy a Mirenanak mennie kell, mintha egy parázsló golyót cipelnék a méhemben, ami napról napra egyre forróbb.

Hogy tehetik meg egyébként, hogy ennyire nem veszik figyelembe a tapasztalatokat, és még mindig merik árulni?? Ki tudja, mi fog még későbbi hatásként jelentkezni?

2 megjegyzés:

Zsuzska írta...

Hétfőn eldontottem, hogy levetetem 2 év után ma lent is van. Pajzsmirigy gyulladásom van, a belgyógyász meg az anyagcsere doki is fintogott a Mirena miatt
Ennyi, inkább vérzés

Unknown írta...

Nekem mindössze 1,5 honapja van fent de eddig 24 nap pecsét plussz derékfájás és 1 hete nem pecsetelek de olyan tünetem van mintha hasnyálmirigygyulladasom lenne és azon felül,hogy vérkép uh ra megyek a dokim nem zárta ki mellékhatásnak miután elmondtam neki felrakatta 1, 5 hónapja ezt a ketyerét ez is kiválthatja a tüneteimet